۱۰ فواید میگو برای کودکان که سلامتی و رشد آنها را تضمین می کند

فواید میگو برای کودکان

فواید میگو برای کودکان شامل رشد مغز و استخوان، تقویت و رشد  دندان ها، محافظت از عفونت، بهبود بینایی، بهبود سطح انرژی،  کاهش چاقی، رشد کلی و غیره است. برای کودکان، میگو یک غذای شگفت آور با طیف گسترده ای از فواید سلامتی است. ما در این مقاله تمامی فواید میگو برای کودکان را بطور کامل شرح خواهیم داد.

میگو تقریباً در هر نوع آبی هم آب شیرین، هم آب شور و هم لب شور زندگی می کند. میگو انواع مختلفی دارد، از کوچک تا سایز درشت بصورت شاه میگو .

انواع غذاهای مختلفی را که برای کودکان جذاب است را می توان با میگو تهیه کرد. مانند پاستا با میگو، همبرگر میگو، پیتزا، ساندویچ، فلافل، میگو سوخاری و…

علاوه بر طعم خوشمزه، مقدار زیادی مواد مغذی نیز از جذابیت میگوها  است. به عنوان مثال ، خوردن حدود ۳۵۰ گرم میگو در هفته می تواند به بچه ها کمک کند مواد غذایی و مواد مغذی را بهتر جذب کنند، می تواند هضم کودک را بهبود ببخشد، حرکات روده را بهبود بخشد و استخوانهای محکمی برای او به ارمغان آورد.

رشد جسمی و روحی کودک نیز با وجود مقادیر زیاد ید، سلنیوم، کولین، مس، کلسیم، روی، فسفر  به شدت تقویت می شود. آنها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند که بدن کودک شما را محافظت می کنند. این مقاله پر محتوا را برای داشتن کودکانی سالم و قوی دنبال کنید.

"فواید میگو برای کودکان

فواید میگو برای کودکان شامل چه مواردی است؟

شاه میگو تازه، خوشمزه و با کیفیت را از ما تهییه کنید. خرید راحت و آسان با آسان ماهی، تحویل درب منزل فقط کافی است همین الآن تماس بگیرید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

۱) اشتها را زیاد می کند

از فواید میگو برای کودکان افزایش اشتها است که مشکل بزرگ ورایج در بین کودکان است که مادران را نگران می کند. میگو حاوی پروتئین زیادی است که در صورت مصرف ماده ای به نام پپتید تولید می شود.

پپتید در بدن هورمون کوله‌سیستوکینین (Cholecystokinin) را که از سلول به روده رها می شود را تحریک می کند. این هورمون با دستگاه عصبی و معده همکاری خواهد کرد تا روند هضم را کندتر کند تا اشتها نیز افزایش یابد.

"<yoastmark

۲) به رشد مغز و استخوان ها کمک می کند

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در میگو به کودکان نو پا کمک می کنند که از نظر مغزی ، چشم و استخوان بهتر رشد کنند.

۳)  جلوگیری از کم خونی

میگو حاوی میزان بالایی از B12 است که در تولید گلبول های قرمز نقش دارد  و مقار آهن در میگو فراوان است. این می تواند به جلوگیری از کم خونی کمک کند. رژیم B12 همچنین به تولید DNA ، ماده ژنتیکی موجود در هر سلول کمک می کند. این امر باعث می شود متابولیسم پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی های موجود در سلول های بدن کاملاً بطور صحیح اتفاق بیوفتد.

۴) رشد و نمو کلی کودک را تقویت می کند

میگو شامل چندین ماده معدنی حیاتی از جمله فسفر، روی، ید و کلسیم است که برای رشد جسمی و روحی یک کودک اساسی است.

فواید میگو برای کودکان

فواید میگو برای کودکان

۵) برای استخوان و دندان مفید است

کلسیم و فسفر موجود در میگو برای تشکیل استخوان ها و دندان های قوی می توانند با هم بسیار مفید باشند .با خوردن میگو به طور مرتب استخوان های کودک قوی تر می شود.

همچنین میگو سرشار از ویتامین D است که نه تنها کلسیم و سایر مواد معدنی را جذب می کند ، بلکه برای ساخت استخوان ها و دندان های قوی نیز کاربرد دارند. همچنین باعث می شود کودکان از قد کوتاهی رنج نبرند و به آنها کمک کند تا به قد واقعی و حداکثر رشد استخوانی خود برسند.

۶) افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن

میگو از نظر آهن بسیار غنی است. انرژی ای که در بدن برآورده می شود ، می تواند تمام فعالیت های فرزند شما را پشتیبانی کند. محتوای معدنی موجود در میگو همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان آنتی اکسیدان هایی که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، عمل کند.

فواید میگو برای کودکان
فواید میگو برای کودکان

۷) بهبود هوش از فواید میگو برای کودکان

میگو منبع امگا سه است که در هوش کودکان بسیار مفید است. مطالعات مختلف این واقعیت را اثبات کرده است که میگو دارای محتوای امگا ۳ است. EPA و DHA دو نوع امگا ۳ هستند که برای حفظ سلامت سیستم عصبی و به عنوان یک عامل پیشگیرانه بیماریهای مرتبط با اندام قلب نقش موثری دارند.

۸) کودکان را از عفونت دور نگه می دارد، بینایی را بهبود می بخشد

میگو دارای ویتامین A فراوان است که در رشد بینایی کودک و رشد سلول ها، بافت ها و استخوان ها نقش مهمی دارد و وی را از عفونت محافظت می کند.

فواید میگو برای کودکان
فواید میگو برای کودکان

۹) کاهش وزن در کودکان چاق از فواید میگو برای کودکان

ویتامین های A ،D و B3، و پروتئین و روی، میگو به به میزان فراوان در نگهداشتن سطح بهینه تیروئید، که به کاهش وزن در کودکان چاق نیز کمک می کند، بسیار مناسب است.

 میگو های تازه و بهداشتی را از ما تهیه کنید. خرید راحت و آسان با آسان ماهی، تحویل درب منزل فقط کافی است همین الآن تماس بگیرید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

۱۰) از فواید میگو برای کودکان  پیشگیری سرطان

سلنیوم با مقدار مناسب برای تأمین نیازهای معدنی سلنیوم در بدن وجود دارد. این سلنیوم معدنی یک ماده آنتی اکسیدانی است که می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند. برخی مطالعات ثابت می کند که محتوای سلنیوم موجود در میگو توسط بدن قابل جذب است. علاوه بر جلوگیری از سرطان ، سلنیوم همچنین قادر به افزایش استقامت در برابر بیماری ها و عفونت های مختلف است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831