چرا ماهی سالمون نروژی اصل بخوریم؟ ارزش های غذایی ماهی سالمون نروژی چیست؟

ماهی سالمون نروژی اصل

ماهی سالمون نروژی اصل یک غذای پر طرفدار سراسر جهان است. این ماهی بدلیل طعم مطلوب  و ارزش غذایی بالا، انواع سلیقه های رو بخود جذب می کند. ما میخواهیم در این مقاله به بررسی این موضوع که چرا ماهی سالمون نروژی اصل بخوریم بپردازیم. تا انتهای این مقاله جذاب همراه ما  باشید تا جواب بسیاری از سوالات خود را بگیرید.

ماهی سالمون نروژی یک ماهی بومی اقیانوس اطلس است. این ماهی از خانواده ماهیان سردآبی است.  از کشورهای حاشیه اقیانوس اطلس بخصوص نروژ به سراسر کشور ها منجمله ایران صادر می شود. خوشبختانه علم آبزی پروری در زمینه پرورش اینگونه بسیار پیشرفت داشته است. با توجه به اینکه ماهی سالمو سالار تحت محافظت است  این ماهی در آبهایی طبیعی اقیانوس و نزدیک سواحل پرورش داده می شوند.
این ماهی هم راحت خورده می شود و هم دارای خاصیت های فرآورنی است. ما در این مقاله میخواهیم بدانیم چرا این ماهی در دنیا بسیار محبوب است. همچنین به سوالاتی که راجع به ماهی سالمون نروژی اصل در ذهن شما است پاسخ دهیم.
مهمترین تأثیراتی که غذاهای دریایی روی بدن شما می گذارد قلب سالم ، اسکلت قوی و یک مغز کارآمد است.

ماهی سالمون نروژی اصل
ماهی سالمون

مواد مغذی ارزشمند ماهی سالمون نروژی اصل

این ماهی بدلیل مواد مغذی ارزشمندی که دارد جایگاه بالایی در مواد غذایی در دنیا دارد. این ماهی دارای خواص بسیار ارزشمندی است.
پروتئین ارزشمند با اسیدهای آمینه ضروری بالا، که بدن آنها را نمی سازد. تمام اجزای بدن به اسیدهای آمینه ضروری نیاز دارند. امگا-۳ بالا که یک ماده غذایی منحصر بفرد  است.امگا-۳ سلامتی تمامی ارگانها بخصوص قلب و مغز را تضمین می کند.

سه ویتامین به میزان بالا در این ماهی وجود دارد. ویتامینA، D وB12 این ویتامین ها  سبب تقویت سیستم دفاعی بدن، بهبود رشد جنین، پیشگیری دیابت، پیشگیری MS، پیشگیری از سرطان، بهبود کم خونی، و ترمیم بافت آسیب دیده می شود. دو ماده دیگر ارزشمند فوق العاده که در سالمون نروژی به میزان بالایی یافت می شود سلنیوم و ید هستند. این دو ماه معدنی خواص بسیار فراونی دارند.

همین الآن میتوانید با خیالی آسوده سالمون های نروژی تازه و کاملاً تمیز را که هفته ای دوبار وارد کشور می شوند سفارش دهید.

۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi


مغز انسان عاشق ماهی سالمون نروژی اصل است

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که خوردن غذاهای دریایی از عملکرد مغز پشتیبانی می کند.  مصرف سالمون نروژی اصل به مبارزه با افسردگی هم کمک می کند. مطالعات دیگر نشان می دهد این مواد غذایی دریایی سرشار است از اسیدهای چرب امگا ۳ که می توانند به کودکان که ناتوان در یادگیری کمک کنند.

دلیل آن این است که مغز شامل مقدار زیادی چربی است ، که بسیاری از آنها شامل اسیدهای چرب امگا ۳ DHA و EPA است. این اسید های چرب ارتباط بین سلول های مغزی را راحت می نماید. در نتیجه عملکرد مغز به راحتی انجام می گیرد.


قلب سالم با مصرف سالمون نروژی اصل

خوردن ماهی سالمون نروژی می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی سالمون نروژی سلامت قلب و عملکرد آن را بهبود می بخشد. اسیدهای چرب امگا ۳ دریایی میزان کلسترول خون را کاهش می دهید.

یک ارتباط روشن بین کلسترول بیش از حد و افزایش خطر سکته قلبی وجود دارد. کلسترول بد باعث مسدود شدن رگ ها می شوند. اسید های چرب غیر اشباع از لخته شدن خون جلوگیری می کند. تورین یک اسید آمینه ارزشمند در کاهش فشار خون و حملات قلبی است.

همین الآن میتوانید با خیالی آسوده سالمون های نروژی تازه و کاملاً تمیز و در بسته بندی های شیک را سفارش دهید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

اسکلت قوی با مصرف سالمون نروژی اصل

ویتامین D به بدن شما در ساخت یک اسکلت سالم و حفظ آن کمک می کند. بدون ویتامین D این روند متوقف می شود. بغیر از آفتاب خورد ن ماهیان چربی مانند ماهی سالمون به شما کمک بسیاری می کند.

پوست سالم با سالمون نروژی

خوردن غذاهای دریایی می تواند به پوست شما کمک کند تا رطوبت خود را حفظ کند. همچنین آنرا در برابر اگزما و پیری محافظت می کند. اسیدهای چرب امگا ۳ از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید ،محافظت می کنند. آنتی اکسیدان ها ضد رادیکالهای آزادی هستند که که به سلولهای پوستی حمله می کنند و سبب پیری می شوند. در نتیجه آنتی اکسیدان ها سبب جوانسازی و جلوگیری از پیری می شوند.


پاسخ به سوالاتی که نشان می دهد چرا ماهی سالمون نروژی بخوریم ؟

چه ارگانی در نروژ بر پرورش ماهی سالمون نروژی اصل نظارت می کند؟

صنعت پرورش ماهی در نروژ توسط FIDES (انستیتوی ملی تحقیقات تغذیه ای و غذاهای دریایی) که موسسه ایمنی مواد غذایی نروژی است و مشمول مقررات سختگیرانه ای است. نروژ یک کشور بسیار پیشرفته در زمینه آبزی پروری است. بدلیل رعایت تمامی نکات استاندارد و بهداشتی توانسته است صنعت با دوامی داشته باشد.

پرورش در قفس

آیا ماهی سالمون رورشی دارای فلزات سنگین بیشتری نسبت به ماهی آزاد وحشی است؟

این مسئله بسیار خوشایند است که ماهی سالمون نروژی اصل پرورشی امروزه حاوی آلاینده های سمی کمتری نسبت به سالمون وحشی است. ماهیان پرورشی سالمون تحت پرورش با  غذای کنترل شده است. بنابراین مواد آلاینده درون آن بسیار پایین است.

ماهی سالمون نروژی حتی از مواد غذایی که بطور روزانه استفاده می کنید سالم تر است.

گوشت آن دائم توسط متخصصان این کشور از نظر آلایندها چک می شود که بسیار پایین تر از حد مجاز است.

ماهی سالمون نروژی اصل آیا ماهی سالمون نروژی اصل دارای بقایای دارویی خطرناک است؟

این کشور در مراحل آزمایشات سلامت بسیار حساس است. هیچگونه داروی غیر مجاز در پرورش این ماهی مصرف نمی شود. و در طی آزمایشات مختلف که شاید به هزاران آزمایش درسال  از نظر سلامت گوشت این ماهی برسد. نتایج این آزمایشات آثاری از بجای ماند داروی تایید شده دامپزشکی در گوشت این ماهی نشان نداده است.

همین الآن میتوانید با خیالی آسوده سالمون های نروژی تازه، کاملا ارگانیک و سالم در محیط آبی طبیعی رشد می کنند  را سفارش دهید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

آیا ماهی سالمون نروزی پرورشی درون اقیانوس رنگ شده غیر مجاز است؟

این رنگ ناشی از آستاگزانتین که به عنوان یک مکمل مانند مکمل های ویتامینی به غذای این ماهی اضافه می شود. این رنگدانه سلام و کاملا مورد تایید سازمان های بهداشتی است. آستاگزانتین  به سلامت و رشد این ماهی کمک می نامید. البته این ماده خواص بسیار فراوان و معجزه گری را به انسان انتقال می هد.

ماهی سالمون نروژی اصل با آستاگزانتین

آیا مصرف ماهی سالمون نروژی برای دوره باردار بی خطر است؟

جواب این سوال بطور قطع بله است. این ماهی از سری ماهیان بی خطر و پر از فایده برای زنان حامله می باشد. اداره بهداشت توصیه می کند که زنان باردار و مادران شیرده بیشتر غذاهای دریایی بخورند. مصرف مادر از ماهی های چرب مانند سالمون پرورشی، در ایجاد سیستم عصبی جنین ها و نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می شوند، نقش دارد.

آیا می توانید کپسول ها و مکمل هایی را جایگزین این ماهی پرفایده کنیم ؟

هیچ مکمل غذایی بصورت داروی شیمیایی نمیتواند جایگزین   یک ماده غذایی کامل و پر از  درشت مغذی و ریز مغذی های طبیعی باشد.

ماهی سالمون نروژی اصل

 

نتیجه گیری

با توجه به تمامی نکات گفته شده می توان گفت دقت کشور نروژ در پرورش، حمل و انتقال بسیار علمی و اصولی، خاصیت بالا بدلیل مواد مغذی این ماهی، طبخ متنوع و خوش خوراکی بالا و دارای کیفیت گوشت و سلامت بسیار بالا  مورد توجه در  سراسر جهان قرار گرفته است. پس با توجه به همه نکات گفته شده  میتوانیم جواب این سوال که چرا ماهی سالمون نروژی اصل بخوریم را دریافت کنیم.

همین الآن میتوانید با خیالی آسوده سالمون های نروژی  سالم با کیفیت بالا که بسیار پر خاصیت است را در  بسته بندی های شیک  سفارش دهید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831