۹ خاصیت میگو برای بارداری که سبب سلامتی جنین و مادر می شود

میگو برای بارداری

میگو برای بارداری مفید  یا مضر است ؟ سوالی است که بسیاری از زنان باردار می پرسند. میگو از گروه غذاهای دریایی کم جیوه محسوب می شود. بنابراین مصرف میگو در بارداری بلامانع است. با توجه به حساسیت این دوره بهتر است در مصرف هر ماده غذایی اعتدال را رعایت نمود و میگو هم از این قاعده مستثنی نیست. با ما همراه باشید تا از خواص میگو در بارداری بیشتر اطلاع کسب کنید.

هنگامی که باردار هستید، همه کارها را با احتیاط انجام می دهید و به تغذیه خود اهمیت بسیاری می دهید. شاید خانوم های باردار در این زمان دلشان خیلی از غذا ها را بخواهد ولی خوردن آنها برایشان ممنوع است. زیرا ممکن است برای سلامتی کودک کوچکی که در درون شما رشد می کند مناسب نباشد. مصرف غذاهای دریایی که فاقد آلاینده است به رشد مناسب جنین کم کرده و سلامتی مادر و فرزند را تضمین می کند.

خبر خوب، خانم ها میگو نه تنها برای مصرف در دوران بارداری بی خطر است بلکه در حقیقت یک انتخاب بسیار سالم است. این به دلیل این هست
میگو از جمله غذاهایی دریایی است که با توجه به فیزیولوژی بدن سموم و آلاینده های اطراف خود را جذب نمی کند. میگو برای خوردن در دوران بارداری بی خطر است.

اما باید دقت کنید که میگو مانند هر گوشت دیگری ممکن است میکروب  داشته باشد بنابراین باید حتما آن را بپزید و سپس مصرف کنید.

همین الآن برای خرید میگو های تازه، پاک شده در بسته بندی های استاندارد و بهداشتی می توانید از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

میگو برای باراری
میگو تازه

۱-منبع غنی از امگا ۳

میگو منبع مهمی از اسیدهای چرب امگا ۳ است، که حاوی اسید ایکوزاپنتائنوئیک (EPA) و اسید داکوزاگزاوائئیک (DHA) است. اسید چرب DHA از رشد مغز، سیستم عصبی مرکزی و چشم جنین حمایت می کنند.

۲- اسیدهای آمینه و پروتئین ها  میگو برای بارداری

حدود ۱۰۰ گرم میگو پخته شده حاوی ۲۴ گرم پروتئین است . میگو همچنین سرشار از اسیدهای آمینه ضروری است که در بدن ساخته نمی شود باید از منابع خارجی گرفته شود. اسید های آمینه نقش اصلی و اساسی در رشد جنین و سلامتی مادر دارند. اسیدهای های آمبنه در تشکیل انواع سلول ها از خونی عضلانی و اعصاب به پروتئین نیاز دارند.

۳-مواد معدنی

کلسیم، پتاسیم، سدیم و منیزیم مواد معدنی اساسی در دوران بارداری هستند. آنها سلامت استخوان ها را تنظیم می کنند، تولید آنزیم را تنظیم می کنند و تعادل مایعات را حفظ می کنند. کلسیم و فسفر برای استخوان و دندان در بزرگسالان و رشد استخوان در نوزادان ضروری است. سلنیوم به تقویت ایمنی مادر کمک کند.

۴-آهن

میگوها حاوی ۵۱ میلی گرم آهن در ۱۰۰ گرم  آهن است. آهن به کاهش خطر کم خونی در بارداری کمک می کند و به خون رسانی مناسب به جنین کمک می کند. همچنین به تکامل بی نقص جنین کم می نماید.

میگو برای بارداری
آهن میگو

۵- جلوگیری از زایمان زود رس

خوردن میگو در حد اعتدال شناخته شده است که به کاهش خطر زایمان زودرس کمک می کند.

ویتامین های میگو برای بارداری

میگو همچنین حاوی ویتامین های A ، D ، E ، B12 و B3 (4) است . ویتامین های مهم در دوران بارداری هستند.

۶-ویتامین A:

این ویتامین نقش مهمی در رشد انواع سلول بدن تکامل گوش، قلب، چشم، رشد استخوان، رشد پوست و مخاط و همچنین برای تقویت سیستم ایمنی مادر و جنین بسیار اهمیت دارد.

خانم های باردار که به دنبال تغذیه سالم و میگو های تازه و با کیفیت هستند همین الآن با ما در ارتباط باشند. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

۷-ویتامین B6: 

این ویتامین بسیار موثر در جلوگیری از تهوع و ویارهای دوران بارداری است. همچنین نقش پر رنگ این ویتامین را می توان در سوخت و ساز، تولید سلول های خونی، تولید آنتی کورهای ضروری در تشکیل سیستم عصبی جنین و تشکیل مغز، همچنین این ویتامین برای تشکیل سیستم ایمنی جنین بسیار حائزه اهمیت است.

۸-ویتامین D:

این ویتامین در جذب کلسیم و فسفر نقش دارد. و تشکیل استخوان ها و جنین نقش مهمی دارد. همچنین این ویتامین در تکامل دستگاه دفاعی بدن و مغز تاثیر مثبت دارد.

میگو سوخاری

۹-ویتامین E:

یک آنتی اکسیدان قوی است که از مادر و جنین محافظت می نماید همچنین این ویتامین در تکامل سیستم گردش خون و رگ های خونی اثر گذار است.

هنگام مصرف میگو برای بارداری باید موارد زیر را رعایت کنید:

-برای تمیز کردن میگو از آب جاری سرد استفاده کنید. میگوها را پوست کنده و مجاری روده و ورید پشتی را که به راحتی قابل مشاهده هستند، جدا کنید. برای شکاف میگو از چاقوی تیز استفاده کنید.

-بهتر است میگوی مصرفی خود را از ۲۰۰ گرم تا ۳۵۰ گرم در هفته تنظیم کنید. تقریباً دو یا سه وعده غذایی در هفته.
-مطمئن شوید که میگو را کاملا پخته  اید آنها را در دمای ۷۴ درجه سانتیگراد بپزید. از خوردن میگوهای نیمه پخته یا خام در ظروف مانند سالاد ، سوشی و ساشیمی خودداری کنید.

-اگر از میگو های یخ زده استفاده می کنید، حتماً آن را به طور صحیح ذوب کنید و سپس طبخ کنید.

میگو برای بارداری

نتیجه گیری

با توجه به مطالعات و تحقیقات انجام شده مصرف میگو در دوران بارداری نتنها مضر نیست بلکه  دارای خواص بسیاری در دوران بارداری است.  تنها نکته ای که باید رعایت کرد میگو هم مانند همه فرآورده های خام (مرغ، گوشت، ماهی ) ممکن است حاوی میکروب هایی باشد که با درست پخته شدن از بین می رود و رعایت این نکته در وران بارداری برای سلامتی جنین  اهمیت دارد.  

میگو

برای خرید میگو های صید روز و تر و تازه آسان ماهی با ما در ارتباط باشید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831