پاک و فیله کردن ماهی به چه صورت است ؟

در پاک و فیله کردن ماهی باید به یکسری از نکات توجه کرد. ما در این مقاله سعی نموده ایم نکات مهم در پاک و فیله کردن ماهی را بیان کنیم. دانستن این اطلاعات میتواند به شما کمک نمایید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید ماهی که به طور کامل در دسترستان است را پاک و فیله نماید.

نحوه پاک کردن ماهی

ابتدا ماهی را می شوییم سپس آن را داخل آبکش می گذاریم تا کمی از آبش گرفته شود. بعد از آن ماهی را در سینی می گذاریم و فلس آن را می کنیم. برای کندن فلس ماهی دم ماهی با دست چپ می گیریم و با دست راست توسط چاقو نیز فلس ماهی را در خلاف جهت فلس جدا می کنیم. بهتر است برای جلوگیری از پاشیده شدن فلس ها به اطراف این کار در داخل یک ظرف بزرگ که آب داشته باشد انجام شود.

پس از این مرحله امعا و احشای ماهی را خارج می کنیم به این منظور توسط چاقو از زیر آبشش ها به طرف دم با چاقو چاک می دهیم و امعا و احشای ماهی را خارج می کنیم ( کیسه صفرا ماهی را باید دقت کرد که سالم در آورده شود اگر ترکید امعا و احشای ماهی تلخ می شود. برای )
برای بریدن سر ماهی ( این کار بستگی به سلیقه و نوع غذای طبخ شده دارد.) از محل زیر و کنار شکاف آبشش ها به طرف بالای سر گوشت را می بریم بعد از آن با دو دست سر و تنه ماهی را نگه می داریم و دست را به طرف پایین و داخل فشار می دهیم تا سر تنه جدا شود. گوشت باقیمانده را نیز توسط چاقو می بریم بعد از این عمل ماهی را با آب سرد می شوییم و با توجه به نوع غذا برش می دهیم.

نحوه فیل کردن ماهی

گاهی ماهی را بصورت فیله در می آورند. به این منظور ماهی را طوری روی تخته قرار می دهیم که پشت ماهی به طرف ما باشد آن گاه یک چاقو نیز از طرف سر تا دم ماهی را کم کم از کنار ستون مهره ها تا شکم برش می دهیم این کار را به آرامی انجام می دهیم تا فیله طرف دیگر را جداسازیم. اگر تعدادی از استخوان ها ماهیان استخوانی (کپور، سفید، اردک و غیره). بر روی فیله باقی ماند می توان آن را از گوشت جدا کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831