چرا خاویار اصل ایرانی در دنیا حرف اول را از نظر کیفیت و محبوبیت می زند؟!

خاویار ایرانی و اصالت آ ن

خاویار اصل ایرانی ، واژه ای است که دوستداران خاویار در همه جای دنیا بدنبال آن هستند. خاویار اصل ایرانی از سالیان دور همیشه مورد توجه قرار گرفته است. ما در این مقاله شما را با دلایل مهم بودن خاویار اصل ایرانی و نحوه دسترسی به آن آشنا خواهیم کرد. تا انتها با این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

بین ۲۷ گونه ماهی خاویاری از تاسماهی شکلان، شش گونه در دریای خزر و حوضه آبریز آن زندگی می کنند و یک گونه سیبری که بومی ایران نیست ولی در ایران پرورش داده می شود.  که از آن‌ها خاویار اصل ایرانی تولید می‌شود.
دراین‌بین استرلیاد (Acipenser ruthenus) ویژه آب های شمالی این دریا به‌ویژه رود ولگا است. پنج گونه فیل‌ماهی (Huso huso)، تاسماهی روسی (A. gueldenstaedti)، تاسماهی ایرانی (A. persicus)، ازون برون (A. stellatus) و شیپ (A. nudiventris)، رود کوچ بوده و زندگی و تغذیه را در دریا و تخم ریزی و زاد و ولد را در رودخانه های بزرگ شمالی و تا حدی هم رودخانه‌های مساعد غربی و جنوبی این دریا انجام می‌دهند.

ارزش اصلی ماهیان خاویاری به علت خاویار بسیار مرغوب و گوشت گران‌ قیمت آن‌ها است.

خاویار ایرنی اصیل
خاویار ایران

تاریخچه خاویار اصل ایرانی

خاویار از مواد غذایی بسیار ارزشمند است که از دور مورد استفاده قرار می‌گرفت. خاویار ایرانی و گوشت ماهیان خاویاری ازنظر کیفیت در جهان شناخته‌شده است. خیلی‌های خاویار را کلمه فارسی می‌دانند (به معنی تخم‌های سیاه کوچک). قدمت خاویار ایرانی به قرن چهارم قبل از میلاد می‌رسد. در نوشته‌های هرودت از خاویار دریای خزر نام‌برده شده است.

چینی‌ها از قرن دهم میلاد وارد صنعت پرورش این ماهیان در رودخانه شدند. همچنین ایرانیان باستان به دلیل فسادپذیری خاویار آن را شور می‌کردند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. روس‌ها برای خاویار ارزش زیادی قائل بودند و عکس تاسماهیان را روی سکه‌های خود ضرب می کردند.

در دوران حکومت قاجار و عهدنامه ترکمنچای در سال ۱۸۲۸ روس‌ها بر سواحل جنوب دریای خزر مسلط شدند. روس‌ها صنعت خاویار ایران را تصاحب کردند و این امر تا سال ۱۳۰۶ ادامه یافت. سپس با تغییر در حکومت روسیه و دوستی بین دو کشور پیمانی جهت ایجاد شرکت مختلط صیادی شکل گرفت.

۲۵ سال سواحل دریای خزر و رودخانه‌های مهم داخلی به این شرکت مختلط واگذار شد. تا سال ۱۳۳۱ این قرارداد ادامه داشت سپس در این سال شیلات ایران ملی اعلام شد. سال‌ها دخالت و صید بی‌رویه روسیه در دریای خزر موجب شد نسل بسیاری از ماهیان در این دریا کاهش یابد. درگذشته حدود ۹۰ درصد خاویار جهان از دریاچه خزر تأمین می‌شده است.

 همین الآن می توانید   خیلی آسان برای خرید خاویار های برند تلاژن، سالم و با کیفیت ما از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از همین سایت اقدام کنید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

علت برتری خاویار ایران

علت برتری خاویار ایرانی کیفیت، طعم متفاوت و کاملاً بی‌نظیر آن است. تمامی تفاوت‌ها به آب ‌و هوا و زمان حضور در آب‌های ساحلی دریایی خزر وابسته است.

علاوه بر تأثیر شرایط اکولوژیک سواحل جنوبی دریای خزر بر خاویار ایران مدیریت دقیق، مهارت خاویار سازان، رعایت دقیق استانداردهای بهداشتی GMP و HACCP در همه مراحل ازجمله صید، عمل‌آوری، جابجایی و حمل‌ونقل، بسته‌بندی و نگهداری باکیفیت در کل جهان برخوردار است.

خاویار اصل ایرانی کاملاً شناخته‌شده است و بسته‌بندی‌های خواص و مشخص دارد.

با کاهش ماهیان خاویاری سهم خاویار ایرانی نسبت به سال‌های قبل بسیار کاهش یافت. این کاهش به دلایلی مانند صید بی‌رویه، آلودگی، بلوغ دیرس و طولانی بودن فاصله بین تخم‌ریزی است. همچنین در سال‌های اخیر کشورهای مانند چین، ایتالیا، اروگوئه، عربستان، اسرائیل و اخیراً آرژانتین و ویتنام وارد تولید مصنوعی ماهیان خاویاری شدند. این تولید منجر به افزایش خاویارهای تقلبی و بی‌کیفیت خاویار دور، در بازار شد.

بهترین خاویار ایرانی
خاویار اصل

خریداران خاویار اصل ایرانی در بازار جهانی با توجه به کیفیت متفاوت خاویار ایرانی حاضر به پرداخت قیمت بالاتر برای آن شدند. خاویار ایرانی دارای طعمی متفاوت و عطری دلپذیر است. همچنین دانه‌ها درشت باکیفیت و یکدست، دارای شکلی گرد یا بیضوی هستند و دارای شفافیت و جلای منحصربه‌فرد است.
خاویار اصل ایرانی کاملاً با خاویار پرورشی سایر کشورها و همچنین خاویار مصنوعی متفاوت و قابل‌تمایز است. خاویار مصنوعی در سال‌های اخیر در کشورهای اسپانیا، روسیه و ژاپن رونق پیداکرده است. خاویار مصنوعی محصولی مشابه خاویار ماهیان خاویاری بوده و از تخم‌های منجمد ماهی آزاد و ماهی هرینگ تولید می‌شود.

خاویار مصنوعی ازلحاظ دانه‌بندی، برخلاف خاویار طبیعی که شکل بیضی یا گرد دارند، به‌صورت توده ژله‌ای و اشکال چندوجهی است. که بازهم نتوانسته‌اند جایگزین خاویار با کیفت و خوش‌طعمی ایرانی شود.

خاویار سیاه

خاویار اصل  را از کجا بخریم؟

با  گسترش فرهنگ مصرف خاویار با توجه به خواص درمانی بسیار آن عرصه برای افراد سود جو هم گسترش یافت. بسیاری از افراد که تجربه درستی از خرید خاویار ندارند نگران خرید خاویار هستند. عزیزانی که اقدام به خرید خاویار می نمایند باید کمی اطلاعات خود را افزایش دهند.
خاویار درون سوپر مارکت که با قیمت های بیست ، سی هزار فروخته می شود اصل نیست خاویار اصیل ایرانی داری قیمت مشخص است. حتما خاویار را باید از مراکز مطمئن که تمامی اصول کاریشان مشخص است خریداری کنید. از شرکت های که بصورت حضوری و غیر حضوری خرید میکنید  باید دارای مشخصات و تعهد کاری گسترده باشند. پروانه و تمامی استانداردهای بهداشتی مهم  را دارا باشند.

شرکت های که دانش و تجربه در مورد خاویار دارند را در الویت قرار دهید. همیشه اگر نیاز به اطلاعات جامع دارید با شرکت های متخصص در ارتباط باشید. آنها کمکتان می کنند تا خرید خوبی داشته باشید.

بطور کلی خاویار ایرانی از نظر قیمیت، طراحی بسته،کیفیت دانه ها از نظر شکل ظاهری، شفافیت، یکدست بودن دانه ها، رنگ طبیعی و سفتی دارای ویژگی بخصوص خود است.

همچنین در هنگام مصرف آن طعم مدیترانه ای آن مشخص است. خاویار ایرانی با توجه به اینکه زیر دست متخصصان کار کشته عمل آوری می شود. عمل آوری با دقت بسیار انجام می شود تا طعم و کیفت مناسب خاویار در هنگام مصرف حس شود.

 همین الآن برای خرید خاویار اصل ایرانی با کرشناسان ما  از طریق شماره های تماس و صفحه اینستاگرام همچنین بصورت آنلاین از  سایت  در ارتباط باشید. ۰۲۱۸۸۹۰۴۸۰۸ –۰۹۰۲۵۳۴۵۰۰۱-asan_mahi

خاویار اصل

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831