خرید ماهی سفید اصل و تفاوت اصلی ان با ماهی سفید پرورش ( ماهی آمور پروشی)

خرید ماهی سفید اصل

خرید ماهی سفید اصل یکی از دغدغه های ماهی دوستان غیر بومی در شمال است. بسیاری با واژه ماهی سفید پرورشی آشنا هستید که جایگزین خرید ماهی سفید اصل در شمال می شود. ما در این مقاله نکاتی را راجه به خرید ماهی سفید اصل را به شما آموزش دهیم.

آشنایی با خرید ماهی سفید اصل

بسیاری از توریست ها و مسافران در سفر به شمال به دنبال خرید ماهی هستند. یکی از معروفترین و محبوب ترین ماهی های خزر ماهی سفید می باشد که نام علمی Rutilus kutum است. این ماهی از خانواده کپور ماهیان است. این ماهی یکی از بهترین و محبوب ترین ماهی شمال در کل کشور است. این ماهی از دیر باز جایگاه مهمی در سفره ایرانیان بخصوص شمالی ها داشته است.

ماهی سفید علاوه بر طعم خواص و فوق العاده اش دارای خواص درمانی بسیار زیاد است. این ماهی یک سوغاتی عالی برای مسافران محترم به شمال است. این ماهی به دلایل زیادی از جمله صید بی رویه و تخریب زیستگاه ها و سد سازی جمعیت آن رو به کاهش می باشد. سازمان شیلات ایران در چند سال اخیر اقدام جهت بازسازی ذخایر ماهی سفید نموده است.

ولی در خرید این ماهی ارزشمند باید دقت کافی داشته باشیم تا ماهی فروشان ماهی آمور یا کپور علفخوار که به اصطلاح به آن سفید پرورشی می گویند به جای خرید ماهی سفید اصل به ما تحویل ندهند. در ادامه نکاتی را می گوییم که بتوانید به راحتی ماهی سفید را از کپور علفخوار یا آمور تشخیص بدهید.

تفاوت های خرید ماهی سفید اصل با ماهی آمور

ماهی آمور مانند ماهی سفید از خانواده کپور ماهیان است ولی ماهی سفید یک ماهی دریایی است و قیمت آن سه برابر ماهی آمور می باشد. اگر بخواهیم تفاوت‌های ظاهری ماهی سفید و ماهی آمور اشاره کنیم اولین تفاوت در رنگ بدن این دو ماهه است ماهی سفید رنگ بدنش نقره ای تیره است ولی ماهی آمور نقره ای روشن تر یا طلای زرد در دو طرف بدن می باشد.
ماهی آمور بدنش نسبت به ماهی سفید گرد تر است و سر ماهی سفید برجسته است ولی سر ماهی آمور مسطح هست فلسفه ماهی آمور درشت تر از ماهی سفید است و همپوشانی فلس ها کمتر است.

اگر با تمام موارد گفته شده نتوانستیم ماهی سفید را از آمور تشخیص دهیم و ماهی فروش اقدام به تمیز کردن ماهی نمود از او درخواست کنید که آبشش ماهی را به طور کامل به شما نشان دهد در پشت پنجمین کمان آبششی ماهی سفید یک ردیف دندان وجود دارد که معمولاً ۵ یا ۶ عدد دندان دارد ولی ماهی آمور در پشت کمان آبششی دو ردیف دندان دارد.

خرید ماهی سفید اصل

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831