خرید ماهی کبابی و دانستن نکات مهم برای یک کباب ماهی خوشمزه

خرید ماهی کبابی

خرید ماهی کبابی و درست کردن کباب ماهی یک غذای سالم ، جذاب و خوشمزه است. خرید ماهی کبابی و درست کردن یک کباب ماهی خوب مستلزم رعایت یکسری از نکات مهم است. برای خرید ماهی کبابی و داشتن کباب لذیذ با ما همراه باشید.

غذاهای دریایی کبابی یک غذای اصلی سالم هستند. تهیه یک وعده غذایی  با ماهی در هفته آسان است زیرا زمان آماده سازی بخصوص کبابی حداقل است. برای سرگرمی آخر هفته ، کباب ماهی بسیار مناسب است. اما ماهی و سایر غذاهای دریایی لطیف هستند و می توانند به راحتی خشک شوند، و کار کباب کردن آن بدقت نیاز دارد.

هنوز هم به راحتی با چند نکته و کمی صبر و شکیبایی ، یک محصول نهایی خوشمزه حاصل می شود.
بیشتر طعم های غذاهای دریایی تازه با بهترین کره یا روغن ، با لیمو مشخص می شوند. 

آماده کردن ماهی بعد از خرید ماهی کبابی

تمام فیله ها، استیک ها، ماهی های کامل و صدف ها را برای کباب باید با آب خنک بشویید و قبل از کباب کردن با یک حوله کاغذی خشک کنید. برای تهیه فیله، انگشت خود را به سمت ضخیم ترین “ستون فقرات” قسمت گوشتی بکشید تا استخوان های  ستون فقرات را بیرون زبکشید. برای خارج کردن استخوان های ریز  هر از موچین استفاده کنید (فقط تعداد معدودی باید وجود داشته باشد).

گریل را بعد از  خرید ماهی کبابی تمیز کنید 

باقیمانده های کباب قدیمی می توانند  کباب کردن ماهی را بسیار مشکل تر کنند. زیرا می تواند به سطح آن بچسبد  و تکه های ماهی پاشیده شوند. از یک حوله کاغذی خیس شده در روغن استفاده کرده و سطح آن را با دقت تمیز کنید، در حالی که گریل شروع به گرم شدن می کند. از ابزارهای دیگری مانند برس تمیز برای از بین بردن کثیفی مواد استفاده کرده .

ماهی را خرد کنید

با ماهی خرد شده شروع کنید که آبشش ها و روده را تمیزکرده باشید. و از تکه های ماهی که بهتر است فیله شده باشد استفاده کنید. اگر ماهی کامل داریدباید هر ماهی را از هر دو طرف برش بزنید. این به ماهی کمک می کند تا به طور یکنواخت طبخ شود.
تنوع ماهی های کبابی بسیار بالا است. انواع ماهی های جنوب و شمال قابلیت کباب زدن را دارند.

ماهی را چرب کنید

کباب کردن ماهی می تواند مشکل باشد زیرا تمایل به چسبیدن به توری و صفحه گریل دارند. برای به حداقل رساندن این مسئله ، ابتدا مطمئن شوید که صفحه مورد نظرشما بسیار تمیز و با روغن چرب شود اگر هم از گریل استفاده می شود حتما داغ شود.

درمورد خود ماهی نیز بهتر است با روغن زیتون یا روغن کنجد مزه دارشود. این علاوه بر طعم عالی کباب به جلوگیری از چسبیدن آن به گریل یا صفحه توری کمک می کند.دقت در مواد مزه دار کردن سعی کنید اگر ماهی کامل است به تمامی نقاط خود مواد مرینیت را اضافه کنید.

ماهی کامل را  بعد از خرید ماهی کبابی، کباب کنید

ماهی های بزرگ را روی حرارت بسیار زیاد کباب نکنید زیرا قبل از اینکه در وسط پخته شوند ، در قسمت خارجی می سوزند. حرارت ثابت، همان چیزی است که شما می خواهید. به مدت ۱۰ دقیقه هر طرف را بپزید. طرف پوست با ایجاد سدی بین شعله و گوشت گوشتی ، ثبات را به ماهی های کبابی اضافه می کند و همچنین در رطوبت مهر و موم می کند.

استیک ها به ماهی کباب شده کمک می کنند تا یکپارچگی خود را از طریق استخوان هایی که گوشت را به لایه بیرونی پوست تضمین می کنند ، حفظ کند. استیک های ماهی روی صفحه به نظر می رسند ، اما حرکت در استخوان ها هنگام غذا خوردن می تواند دشوار باشد.

صدف مانند میگو و خرچنگ می توانند درست کباب شوند و حداقل آنها را آماده کرده و بعداً برای خوردن پوست آنرا پوست کنید.

آماده سازی گریل و تجهیزات بعد از خرید ماهی کبابی

ماهی کمتر احتمال دارد به یک کوره تمیز بچسبد. بنابراین ابتدا صاف کنید ، با گرم کردن آنها و استفاده از یک برس گریل ، مشبکهای کباب خود را کاملاً تمیز کنید تا از هرگونه باقی مانده از آشپز قبلی خود جدا شوید.

برای فیله ها ، عقل سلیم می گوید که آن ها را به صورت پوستی در پایین پخته کنید. با این حال ، پخت و پز آنها را به صورت گوشتی پایین ، و سپس چسبان ، پوسته دلپذیری بر روی سطح گوشت ایجاد می کند ، در حالی که پوست را حفظ می کند ، بنابراین فیله همانطور که می چسبید ، جمع می کند. نتیجه یک محصول نهایی مرطوب و جذاب است.

برای غذاهای دریایی مانند خرچنگ ، قسمت پوسته را بر روی کوره قرار دهید. این به شما امکان می دهد در طی فرایند گوشت را در دمای بالا بپزید در حالی که آن را با کره یا ماریناد می پزید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831