خرید خاویار پاستوریزه دارای چه نکات مهمی است؟ از کجا خاویار پاستوریزه تهیه کنم؟

خرید خاویار پاستوریزه

خرید خاویار پاستوریزه این اطمینان را به مخاطبین می دهد که با خیالی آسوده آن را مصرف نمایند. خرید خاویار پاستوریزه اغلب از شرکت های معتبر امکان پذیر است. فرآیند پاستوریزه کردن خاویار یک جز اصلی در فرآیند فرآوری آن می باشد. ما در این مقاله به شما نشان می هیم که خاویار چگونه پاستوریزه می کنند.

بسته های خاویار اغلب پاستوریزه شده اند. فناوری پاستوریزاسیون در طول یک قرن اخیری که لویی پاستور ارائه داده است، تغییر چندانی نکرده است. پاستوریزاسیون، کاربرد گرما برای بسته های مواد غذایی ای که در خلابسته بندی شده اند تا بیشتر موجودات ذره بینی را از بین ببرد.

اگر هدف از به کار بردن گرما نابودی تمام موجودات ذره بینی باشد به آن استریلیزاسیون گفته می شود. استرالیزاسیون، هاگ قارچها را غیر فعال می کند و شرایطی به وجود می آوردکه فرآیند رشد و توسعه هاگ و قارچها کند می شود. برخلاف پخت و استرایلیزاسیون که در دمای زیاد تمام موجودات ذره بینی از بین می روند، پاستوریزاسیون خاویار، در دمای ملایم انجام می شود تا طعم ومزه آن تغییر نکند.

خاویار پاستوریزه اصل

خرید خاویار پاستوریزه و هدف از پاستوریزه خاویار؟

پاستوریزاسیون خاویار با این هدف انجام می شود که مدت زمان ماندگاری آن بیشتر شود و نگهداری کوتاه مدت خاویار در دمای اتاق امکان پذیر شود. بنابراین پاستوریزاسیون عامل نگهداری مواد غذایی است که ممکن است دارای مواد نگهدارنده شیمیایی یا بدون آن باشند. دماهای بسیار زیاد عمل پاستوریزاسیون، کیفیت محصول را تضمین نمی کند. پاستوریزاسیون خاویار این امکان را می دهد که محصولی کم نمک، بدون نگهدارنده های شیمیایی با مدت زمان ماندگاری مناسب وارد بازار شود.

خرید خاویار پاستوریزه
خرید خاویار پاستوریزه

فرآیند پاستوریزه کردن خاویار چگونه است؟

فرآیند پاستوریزاسیون به مصرف هزینه و انرژی زیادی نیاز دارد. در صورتی که اصول فرآیند پاستوریزاسیون به خوبی رعایت نشود، ممکن است روی طعم محصول اثر بدی بگذارد. بنابراین خرید خاویار پاستوریزه از مراکز تخصصیی و علمی بسیار اهمیت دارد. دمای مورد نیاز برای پاستوریزاسیون بین ۵۰-۷۰ درجه سانتی گراد است.

در این دامنه دمایی نسبتاً ملایم، ماهیت پروتئین های تخم ماهی تغییری نمی کند اما تا حدودی تغییر رنگ در آن دیده می شود، مثلاً در اثر پاستوریزاسیون، تخم آزادماهیان کم رنگ تر می شود، تخم ماهیان نظیر سفید ماهی اندکی تیره تر می شود.

بعد از عمل پاستوریزاسیون، لایه بیرونی و زرده داخل تخم اندکی سفت تر می شود . در پاستوریزه کردن خاویار تمام دقت انجام می شود که ساختار پروتئینی آن تغییری نکند. انواع مختلف تخم ماهیان تا حدودی واکنش های متفاوتی نسبت به پاستوریزاسیون نشان می دهند مثلاً تخم تاسماهیان اندکی سفت تر می شود در حالی که تخم های نارس و نرم آزادماهیان ممکن است شکل اولیه خود را از دست بدهند.

خرید خاویار پاستوریزه
خرید خاویار پاستوریزه

ویژگی های تخم های مناسب پاستوریزه شدن؟

معمولاً تخم تازه و رسیده آزادماهیان در اثر پاستوریزاسیون تغییر نمی کند. منحصراً باید بهترین و با کیفیت ترین نوع خاویار که تازه و رسیده است پاستوریزاسیون شود. پاستیوریزه کردن تخم های کم کیفیت ممکن سبب ایجاد محصولی شود که دیگر قابل خوردن نباشد، زیرا ممکن است در این حالت تخم ها بترکد و بوی نامطبوعی تولید کنند.

خاویار فرآوری شده برای عمل پاستوریزاسیون باید بعد از فرایند نمک زنی آبگیری و سپس پاستوریزه شود. برای عمل پاستوریزاسیون، خاویار به صورت مرطوب و آبدار در درون ظرف قرار می گیرد و سپس عمل پاستوریزاسیون انجام می شود.

خرید خاویار پاستوریزه
خرید خاویار پاستوریزه

دمای کنترل شده و مناسب برای پاستوریزه کردن خاویار

نظریه های مختلفی در مورد رژیم حرارتی و مدت زمان پاستوریزاسیون بیان شده است. هرچقد دما و مدت زمان این فرآیند بیشتر باشد، میزان کارایی پاستوریزاسیون در برابر موجودات ذره بینی و عمل آنزیم ها بیشتر می شود.

عامل محدودکننده مدت زمان و دمای پاستوریزاسیون، حفظ خصوصیات طعم محصول خاویاری است. در موارد مختلف ، فردی که عمل فرآوری را انجام می دهد، براساس آلودگی میکروبی اولیه، کیفیت تخم، مدت زمان ماندگاری مورد انتظار و در خواست مشتری ، مدت و دمای پاستوریزاسیون را تعیین می کند.

خرید خاویار پاستوریزه

نکته مهمی را که باید یادآوری کرد این است که دمای پاستوریزاسیون باید در حد ۱± درجه سانتی گراد کنترل شود و دمای محیط اطراف پاستوریزاسیون باید ثابت باشد اگر دمای پاستوریزاسیون از حداکثر دمای مجازی (۵۸-۵۹) ۱ تا ۲ درجه سانتی گراد بالاتر رود، تغیرات شدیدی در خاویار ایجا می شود و ممکن است محصول به دست امده غیر قابل استفاده شود.

برای مثال در دمای ۵۶-۶۰ درجه سانتیگراد ف خاویار ماهی قزل آلا صورتی اندکی تغییر می کند یا در دمای ۷۱ درجه سانتیگراد ، تمام تخم ها تیره و مات بنظر می رسند.

خرید خاویار بهداشتی  از مراکز معتبر

خرید خاویار پاستوریزه را میتوانید از مراکز معتبر که تجربه و تخصص فراوان دارند تهیه کنید. به یاد داشته باشید متخصصان فرآوری خاویار برترین ها در دنیا هستن و تمامی مراحل آماده سازی خاویار با دقت انجام میگیرد. همین ویژگی تخصص و دقت سبب شده است که خاویار ایران در جهان حرف اول را بزند. دقت نمایید خاویار را از برندهای ثبت شه و مطمئن تهییه کنید.


برند تلاژن با یک تیم تخصصی و قوی خاویار های با کیفیت بالا را تولید میکند . این تیم با کاربرد آموزه های علمی و تجربه فراوان خاویار پاستوریزه با حفظ حداکثر خواص تولید و توزیع می نماید. شما با خیالی آسوده به دنبال کردن روند کاری این تیم می توانی خرید خود را انجام دهید .

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831