خرید ماهی و خوردن آن برای خوابی راحت و آسوده و به‌دور از استرس

خرید ماهی و خوردن آن

خرید ماهی و خوردن آن، فواید سلامتی بسیاری دارد از جمله، افزایش کیفیت مطلوب خواب. مطالعات نشان داده‌اند خرید ماهی و خوردن آن می‌تواند اثرات شگفت‌انگیزی بر روی ریتم خواب بگذارد. خرید ماهی و خوردن آن برای خوابی راحت و آسوده را در این مقاله دنبال کنید.

بسیاری از افراد از نداشتن خوابی مناسب و درست رنج می‌برند. شما می‌توانید با یک رژیم غذایی صحیح خواب خود را به‌درستی تنظیم کنید.
تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، در بزرگسالان و کودکان با خواب با کیفیت بهتر مرتبط هستند. همچنان مطالعات نشان داده‌اند که ماهی‌ها به‌دلیل حضور ویتامین‌های ارزشمندشان برای خوابی راحت مفید و موثر هستند.

اسیدهای چرب امگا ۳:

اسیدهای چرب امگا ۳ مواد مغذی قدرتمندی هستند که، توانایی تقویت سلامتی ارگان‌های مختلف بدن را دارند. از جمله مبارزه با افسردگی تا کاهش التهاب، بهبود عملکرد مغز و مقابله با خطرات بیماری‌های قلبی. اما این اسیدهای چرب تأثیر مثبتی بر کیفیت و مدت زمان خواب شما دارند.

خرید ماهی و خوردن آن و ویتامین‌های موثر در خواب

ماهی‌ سرشار از ویتامین B6 است. ویتامین B6 می‌تواند به بدن شما در تولید ملاتونین کمک کنند، که به کیفیت خواب شما کمک می‌کند.
ماهی‌های منابع خوبی برای ویتامین D هستند که برای خواب بسیار مهم است. ماهی چرب یکی از منابع ویتامین D است.

چگونه امگا ۳ به خواب کمک می‌کند

امگا ۳ ممکن است باعث افزایش کیفیت خواب و کمیت خواب در بزرگسالان می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ با مصرف منظم ماهی باعث افزایش کیفیت خواب شما می‌شود و به شما کمک می‌کند سریعتر بخوابید و عملکردتان در روز بهبود یابد.
۳ نوع اسیدهای چرب امگا ۳ در حال حاضر: DHA ، AHA و EPA است.

DHA باعث تحریک ملاتونین می‌شود:

ملاتونین یک هورمون کلیدی است که خواب را تسهیل می‌کند. ملاتونین با ریتم‌های شبانه‌روزی بدن کار می‌کند تا با ارسال سیگنال‌هایی به بدن، در زمان استراحت به بدن کمک کند تا شما را برای خواب آماده کند، به شما در آرامش، کم کردن سطح هورمون‌های دیگر که باعث تحریک هوشیاری، کاهش درجه حرارت بدن و فشار خون می‌شوند، کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که سطح پایین امگا ۳ DHA باعث کمبود ملاتونین می‌شود و افزایش سطح DHA باعث افزایش سطح ملاتونین می‌شود.

امگا ۳ ممکن است به افراد مبتلا به OSA (آپنه انسدادی خواب) کمک کند. توانایی امگا ۳ها در کاهش التهاب به‌ویژه برای افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب مفید است. افزایش سطح DHA باعث کاهش خطرات ناشی از آپنه شدید خواب می‌شود.
توانایی ضدالتهابی امگا ۳ به بهبود عملکرد قلبی عروقی کمک کرده و خطرات مربوط به مشکلات قلبی عروقی را در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب کاهش می‌دهد. (به یاد داشته باشید، بیماری‌های قلبی و عروقی یک خطر جدی همراه با آپنه انسدادی خواب است.)

خرید ماهی و خوردن آن برای خواب زنان باردار

امگا ۳ ممکن است به خواب در دوران بارداری کمک کند. تحقیقات اخیر نشان داد که بین سطح پایین DHA و خواب ضعیف در زنان باردار ارتباط معنی داری وجود دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ ماده مغذی مهم برای رشد جنین، به‌ویژه برای پیشرفت مغز و سیستم عصبی مرکزی شناخته شده‌اند.

مطالعات نشان می‌دهد مصرف بیشتر DHA در دوران بارداری با الگوهای خواب قوی‌تر در نوزادان مرتبط است.

امگا ۳ با خواب بهتر در کودکان ارتباط دارد. تحقیقات در حال رشد نشانگر فواید اسیدهای چرب امگا ۳ برای خواب کودکان است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد کودکانی که اسیدهای چرب امگا ۳ اضافی دریافت کرده‌اند در هر شب تقریبا یک ساعت اضافی می‌خوابند و به‌طور متوسط هفت بار کمتر در طول شب از خواب بیدار می‌شوند. یک مطالعه ۲۰۱۷ در مورد کودکان ۹ تا ۱۱ ساله کودکان نشان داد که مصرف مکرر ماهی غنی از امگا۳ به کیفیت خواب کمک کرده و ضریب هوشی بالاتر را منجر شده است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831