خواص میگو و کنترل فشار خون چگونه امکان‌پذیر است و تضمین سلامتی بدن؟

خواص ميگو و کنترل فشار خون

خواص میگو و کنترل فشار خون، می‌تواند به بسیاری از مشکلات فشار خون بالا کمک کند. خواص میگو و کنترل فشار خون، یکی از ارزش‌های غذایی فوق العاده میگو را نشان می‌دهد. در این مقاله به برسی خواص میگو و کنترل فشارخون در مطالعات ارزشمند پرداخته‌ایم تا انتها همراه ما باشید.

وقتی صحبت از فشارخون بالا می‌شود، ممکن است فکر کنید که می‌توانید سالاد میل کنید تا اینکه فشارخون شما کاهش یابد. اما مطمئناً خوردن سبزیجات برای سلامتی مطلوب کافی نیست، با کمال تعجب، اکثر موارد فشار خون بالا دلیل مشخصی ندارند. بنابراین منطقی است که عادات صحیح در سبک زندگی اتخاذ کنیم که به جلوگیری یا کاهش فشار خون بالا کمک کنیم.
ما خبرهای خوبی داریم: خوردن غذاهای دریایی در واقع می‌تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند. این امر به این دلیل است که غذاهای دریایی سالم بخشی از آنچه رژیم “DASH” نامیده می‌شود است، در واقع میگو رویکردهای رژیمی برای متوقف کردن فشار خون بالا را داراست. همچنین مصرف این آبری در کاهش فشار خون بسیار موثر است. خواص میگو و کنترل فشار خون با توجه به مواد مغذی آن امکان‌پذیر است.

 

خواص میگو و کنترل فشار خون
خواص میگو و کنترل فشار خون

DASH چیست ؟

کوتاه شده تغذیه‌ای که در جهت کاهش فشار خون قرار می‌گیرد. تغذیه DASH یک روش همیشگی برای رژیم غذایی سالم می‌باشد که می‌تواند به درمان فشار خون کمک فراوانی نماید.

رژیم غذایی DASH به شما توصیه می‌نماید تا به سمت کاهش سدیم در رژیم غذایی و استفاده از مواد مغذی که غنی از موادی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم، برای کنترل طبیعی و کاهش فشار خون بروید.

اگر از رژیم غذایی DASH در طی دوهفته استفاده نمایید فشار خونتان کنترل خواهد شد. این رژیم غذایی
علاوه بر اینکه سبب کاهش فشار خون می‌شود، برای پیشگیری از پوکی استخوان، سرطان، بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت نیز مورد تایید می‌باشد.

 

خواص میگو و کنترل فشار خون
خواص میگو و کنترل فشار خون

خواص میگو و کنترل فشار خون با پروتئین و پپتید میگو

مطالعات نشان می‌دهند که میگو‌ها دارای پروتئین بسیار بالایی هستند و این می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. انواع مختلف پروتئین فعال زیستی، به اصطلاح پپتیدها، می‌توانند فشار خون بالا را کاهش دهند، سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و بیماری قلبی عروقی را خنثی کنند.

پپتیدها شامل دو یا چند اسید آمینه هستند که در یک زنجیره به هم وصل شده و درون یک مولکول پروتئین محصور شده‌اند. اکنون دانشمندان نروژی، قوی‌ترین پپتید مهار کننده ACE (مهار کننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین) را که تاکنون آزمایش شده است، به‌طور طبیعی در میگوهای قطبی گزارش می‌دهند.

 

خواص میگو و کنترل فشار خون

 

خواص میگو و کنترل فشار خون با برخی از پپتیدها که همچنین به‌عنوان آنتی اکسیدان‌های طبیعی عمل میکنند. اکنون، اندازه‌گیری‌های اولیه نشان می‌دهد که پروتئین‌های میگو دارای محتوای بسیار بالایی در این مواد کاهش دهنده فشار خون هستند.
برخی از پپتیدهای غذاهای دریایی به نظر می‌رسد مؤثرتر هستند زیرا در حالی که پپتیدها غذاهای دیگر توسط آنزیم‌های گوارشی تجزیه می‌شوند، دست نخورده جذب می‌شوند.

سه مطالعه بالینی نشان داده است که مکمل‌های پپتید ماهی می‌توانند اثرات قابل توجهی در کاهش فشار خون در افراد با فشار خون بالا داشته باشند.

و به نظر می‌رسد مکمل‌های حاوی پپتیدهای ماهی جدا شده در دو سوم افراد مبتلا به فشار خون بالا … تقریباً همان درصد داروهای مهار کننده ACE معمولی هستند.

 

خواص میگو و کنترل فشار خون با امگا ۳ میگو

برای چندین دهه مشخص شده است که اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره طولانی در غذاهای دریایی (DHA و EPA) می‌توانند افت نسبتاً کم اما قابل توجهی در فشار خون ایجاد کنند.

امگا ۳ میگو بالا است و  اثرات مختلفی دارد که برای جلوگیری از فشار خون بالا موثرند:

التهاب معتدل و شل شدن و شریان‌ها.
تولید اندوتلیال نیتریک اکسید (NO) را تقویت می‌کند.
سیستم عصبی پاراسمپاتیک را از نظر منفی فعال می‌کند.
کاهش بیان فاکتور رشد بتا (TGF-بتا).
تنظیم میزان وازوموتور و دفع سدیم از کلیه‌ها را تنظیم کنید.
فعالیت آنزیم (ACE) تبدیل کننده آنژیوتانسین- I و تشکیل آنژیوتانسین-II را کاهش می‌دهید.

خواص میگو و کنترل فشار خون اسیدهای امگا۳ با اسیدهای چرب امگا ۶ برای ترکیب در غشای سلولی رقابت می‌کند و بدین ترتیب تولید بدن از عوامل التهابی، سفت کننده شریانی / باریک کننده بدن (اکوزانوئیدها) کاهش می‌یابد.
توضیحات مربوط به برخی از این تأثیرات مفید به ترتیب است.

میزان وازوموتور میزان تحریک عصبی ماهیچه‌ها در دیواره رگ‌های خونی شما هنگام ورزش نیست. اگر خیلی زیاد باشد، فشار خون بالا می‌تواند نتیجه یابد.

به همین ترتیب، بیان بیش از حد ژن‌هایی که TGF-بتا تولید می‌کنند در حال حاضر در فشار خون بالا نقش دارد.

و همان‌طور که از نام آن پیداست، آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین-I بدن (ACE) آنژیوتانسین I را به آنژیوتانسین II تبدیل می‌کند، که یک وازو کانسترونکتور قوی (عامل باریک کننده شریان) است.

بر این اساس ، تولید بیشتر ACE به سمت شریان‌های باریک تمایل دارد و از این طریق فشار خون را بالا می‌برد … و هر چیزی که مانع تولید ACE در بدن شود، به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

 

خواص میگو و کنترل فشار خون
خواص میگو و کنترل فشار خون

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831