ماهی مرکب و کالاماری، نحوه نگهداری و مصرف آن در منزل

ماهی مرکب و کالاماری

ماهی مرکب و کالاماری (اسکوئید) غذایی دریایی بسیار لذیذ و پرطرفدار است. ماهی مرکب و کالاماری را می‌توانید به‌صورت کامل یا بصورت پاک شده تهیه کنید. در این مقاله یاد بگیرید که چگونه ماهی مرکب را انتخاب کنید و چگونه آن را برای دستورالعمل‌ها یا مصرف بعدی خود ذخیره کنید.

 

انتخاب ماهی مرکب و کالاماری تازه

یافتن ماهی مرکب تازه و با کیفیت، اگر در بندر جایی که از آن برداشت می‌شود نیستید ممکن است دشوار باشد. فصل رایج و صید ماهیگیری ماهی مرکب از خرداد تا آبان ماه است، و ممکن است صید آن در برخی از ماهای سال کم یا اندک باشد. در برخی فروشگاه‌ها آن هم به‌ندرت یافته می‌شود.

خرید ماهی مرکب کامل، به شما امکان می‌دهد تا خودتان آن را تمیز کرده و از جوهر مرکب برای برداشت در دستورالعمل‌ها برداشت کنید. اگر ماهی مرکب تمیز بخرید، از قبل پوست، جوهر، امعاء و احشا و اسکلت درونی آن برداشته می شود.

 

اگر می‌خواهید سریع غذای خود را بپزید، ماهی مرکب کوچکتر را با چشم روشن و گوشت مرطوب انتخاب کنید. ماهی مرکب کوچکتر از آنهایی که بزرگتر هستند، تقاضای بیشتری دارند. عطر غذاهای دریایی باید مانند عطر اقیانوس دلچشب و بدون بوی زننده باشد. ماهی مرکب و کالاماری منجمد شده بود، اگر به درستی منجمد نشود، ممکن است رنگ قرمز مایل به قرمز داشته باشد.

وقتی می‌خواهید از ماهی مرکب یخ زده استفاده کنید، اجازه دهید در یخچال ذوب شود. آن را در دمای اتاق نگذارید تا ذوب شود. همچنین می‌توانید آن را در آب سرد ذوب کنید، در حالی که آب در حال جاری شدن است یا هر ۳۰ دقیقه عوض می‌شود.

ذخیره ماهی مرکب و اسکوئید 

پس از خرید ماهی مرکب تازه یا ذوب شده، ماهی مرکب را محکم بپوشانید و در سردترین بخش یا روی تخت یخ آن را یخچال دهید. ماهی مرکب تازه یا که قبلاً منجمد شده باید طی دو روز استفاده شود. برای ایمنی مواد غذایی، هرگز نباید غذاهای دریایی که قبلاً منجمد شده بودند را ذوب و دوباره فریز کرد، بنابراین تهیه آن بسیار مهم است و در صورت لزوم ماهی مرکب پخته شده را منجمد کنید.

اگر ماهی مرکب تازه خریداری کرده‌اید، می‌توانید بلافاصله برای استفاده بعدی، تمیز و منجمد شوید. برای یخ زدن ماهی مرکب نپخته، ماهی مرکب تمیز شده را درون کیسه‌های فریزر پلاستیکی قرار دهید، حتماً تمام هوا را خالی کنید و محکم ببندید. و ظرف دو ماه از آن استفاده کنید.
ماهی مرکب پخته شده ممکن است به‌مدت دو تا سه روز در یک ظرف محکم محکم در یخچال و فریزر قرار گیرد.
حتما غذاهای دریایی خام را از مواد سالاد و سایر مواد غذایی که قبل از خوردن آن نخواهید خورد، دور نگه دارید. بعد از دست زدن به غذاهای دریایی خام، دستان خود را به‌خوبی بشویید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831