خواص ماهی سالمون نروژ برای قلب، مغز و پوست شامل چه مواردی است؟

خواص ماهي سالمون نروژ

خواص ماهی سالمون نروژ از آنچه که فکرش را هم می‌کنید یا بنظر می‌رسد فراوان‌تر است. خواص ماهی سالمون نروژ شامل تمامی ارگان‌ها می‌باشد. در این مقاله دلایل خواص ماهی سالمون نروژ برای قلب، مغز و پوست آورده شده است.

ماهی سالمون نروژ، که به اسیدهای چرب امگا ۳ معروف است، یک گزینه عالی پروتئین است که به بهبود سلامت مغز، محافظت در برابر التهابات پوستی کمک کرده و همچنین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. جای تعجب نیست که این یکی از اصلی‌ترین رژیم‌های مدیترانه‌ای است که همه این موارد را در اولویت قرار می‌دهد.

۱٫ خواص ماهی سالمون نروژ، منبع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ مغز است

ماهی سالمون نروژ از نظر اسیدهای چرب امگا ۳ سنگین‌تر است. ما قادر به تولید اسیدهای چرب ضروری توسط خودمان نیستیم، بنابراین باید به رژیم غذایی خود توجه کنیم تا آن را تأمین کنیم. به‌طور خاص، ماهی روغنی حاوی اسیدهای چرب EPA و DHA امگا ۳ است که به کاهش التهاب و مشکلات پوستی کمک می‌کنند و از قلب و مغز شما محافظت می‌نمایید.

شاپیرو می‌گوید: “این کمک می‌کند تا یکپارچگی مناطق دورتر از مغز حفظ شود.” تحقیقات نشان می‌دهد دریافت ۴۵/۰ تا ۵/۴ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ در روز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند. یک وعده ماهی سالمون حاوی ۶/۲ گرم کل اسیدهای چرب است.

۲٫ خواص ماهی سالمون نروژ این یک گزینه عالی پروتئین است

تحقیقات در بیشتر وعده‌های غذایی نشان می‌دهد، ما باید حداقل ۲۰ گرم پروتئین مصرف کنیم.” پروتئین ماهی سالم برای بهبود، رشد و حفظ توده عضلانی و متابولیسم ضروری است، یک منبع پروتئین بدون چربی است که به شما در طولانی مدت در لاغر شدن کمک می‌کند. مصاین یک روش بسیار کارآمد برای به دست آوردن اسیدهای آمینه است.”

خواص ماهی سالمون نروژ
خواص ماهی سالمون نروژ

۳٫ تقریباً به اندازه یک موز پتاسیم دارد

اگر هنگام شنیدن پتاسیم، به موز و آووکادو فکر می‌کنید، تنها آنها نیستید. ماهی سالمون را به گروهی از غذاهای سرشار از پتاسیم اضافه کنید، زیرا یک وعده حاوی ۳۰۹ میلی‌گرم پتاسیم (۱۲ درصد از توصیه‌های روزانه شما) است.
پتاسیم از مواد معدنی سالم قلب است. این قابل مقایسه با پتاسیمی است که در یک موز کوچک دریافت می‌کنید. پتاسیم برای نفخ بسیار عالی است، زیرا به منفی اثرات سدیم بیش از حد کمک می‌کند و آب اضافی را بیرون می‌آورد. این به کنترل فشارخون نیز کمک می‌کند.

خواص ماهی سالمون نروژ
خواص ماهی سالمون نروژ

۴- این یک منبع خوب سلنیوم نیز هست

ماهی سالمون نروژ منبع بسیار خوبی با ۲۰ میکروگرم سلنیوم در هر وعده است. سلنیوم به حمایت از عملکرد تیروئید و سلامت استخوان کمک می‌کند. همچنین یک ماده معدنی کم نیاز است، بنابراین شما فقط به مقدار کمی از آن درماه (فقط ۵۵ میکروگرم در روز ) نیاز دارید.

۵- خواص ماهی سالمون نروژ پر از ویتامین‌های B ضد التهاب است

ماهی سالمون نروژ حاوی تقریبا کل طیف ویتامین‌های گروه B است، که در حفظ سطح انرژی، جلوگیری از التهاب، محافظت از قلب و تقویت عملکرد مغز نقش دارند. دریافت همه‌ی این ویتامین‌های گروه B در یک منبع بسیار مهم است‌، در حالی که با جمع‌آوری آنها از طریق منابع مختلف سخت است. تقریباً نیمی از RDI B12 ،B3 و B6 را در یک وعده ماهی سالمون دریافت خواهید کرد.

۶٫ محتوای آستاگزانتین آن به مبارزه با کلسترول بد کمک می‌کند

می‌دانید که چگونه فلامینگوها به دلیل تمام میگوها و جلبک‌هایی که می‌خورند، صورتی رنگ می‌شوند؟ ماهی سالمون نروژ مشابه آن است و رنگ آن فواید سلامتی دیگری نیز دارد.

رنگ قرمز ماهی از آنتی اکسیدانی به نام آستاگزانتین تشکیل شده است که ماهی سالمون نروژ از رژیم غذایی آنها را دریافت می‌کند. برای شما‌، به کاهش کلسترول بد و افزایش کیفیت کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که حتی ممکن است به‌همراه اسیدهای چرب امگا ۳ از التهاب در سیستم عصبی و مغز جلوگیری شود.

آنتی اکسیدان به‌دلیل داشتن خاصیت ضدپیری، برای پوست مفید است. همه دوست دارند در مورد چگونگی سالم نگه داشتن پوست و موهای صحبت کنند مطالعات می‌گویند دلیل آن آنتی اکسیدان است. همچنین می‌تواند به مبارزه با علائم آسیب UV کمک کرده و از دهیدراته آب جلوگیری کند.

 

خواص ماهی سالمون نروژ
خواص ماهی سالمون نروژ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تلفنی 02122034831